Saturday, September 15, 2012

Takde yang lebih baik.

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum.

Lebih baik diam daripada cakap benda-benda yang menyakitkan hati orang.
Lebih baik berkata benar daripada berbohong walaupun ia menyakitkan.
Lebih baik sendiri daripada dikelilingi ramai orang yang 'plastik'.
Lebih baik berkawan daripada jadi kera sumbang.


Hidup ni banyak pro & cons. Terpulang pada kita macam mana kita nak mencorakkan hidup kita. Terserah pada kita jalan mana yang kita nak pilih. Semuanya di tangan kita. Selagi ia tak menyalahi hukum hakam agama, teruskan dengan kehendak diri.


Kita merancang, Allah jua merancang dan Allah lah sebaik-baik perancang. Redha dengan setiap yang dah ditentukan. Sesungguhnya yang baik tu datang dari Allah dan yang buruk itu ingatlah, ia sentiasa datang dari kesilapan kita sendiri.


Aku sangat bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang. Mak dan ayah aku adalah harta yang paling aka sayang saat ni. Takde harta yang lebih baik dari mereka. Biarlah apa sekalipun yang kawan-kawan aku anggap tentang mereka, aku tak pernah malu untuk mengaku yang mereka adalah kedua ibubapa aku. Aku bangga ada ibubapa macam mereka. Sebab merekalah aku jadi macam apa yang aku jadi sekarang.

click, click, click! ;)

No comments: