Wednesday, August 14, 2013

Edisi bumper

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum.

Adoii sekarang ni aku tak tahu la nak gelak ke nak menangis ke nak berguling kat lantai ke nak ape. Hidup sekarang memang huru hara. Sangat la!

Bayangkan, petang tadi aku hantar kereta pergi car wash. Memandangkan car wash tu bawah rumah je, aku pun cakap kat orang yang ambil kunci tu aku ambil kereta bila kedai dah nak tutup.

Guess what? Dah dekat pukul 11 baru aku teringat yang aku pergi basuh kereta and the best part is, kedai tu tutup pukul 10! Memang orang tu dah cakap dengan aku kedai tutup pukul 10 tapi tapi tapiii dekat pukul 11 baru teringat ape cite ni? Ngeee geget jari la aku.

***
Anyway, Selamat hari raya AidilFitri. Sesiapa yang terbaca, membaca dan dibacakan blog aku yang tak seberapa ni, aku minta maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki lah kalau ada salah silap, terasa hati dengan ayat-ayat aku, terindu dengan updates aku, mohon dimaafkan ye.

Banyak sebenarnya benda nak share cuma tak sempat nak ngadap blog.


Mulakan dengan citer exam la ek. Exam ni masa bulan Ramadhan. Best exam masa Ramadhan tak payah fikir nak lunch kat mana, nak makan apa. Dari pagi sampai petang belajar je la. Berhenti untuk solat fardhu pastu sambung balik. Lepas buka pun sambung revised sampai ke sahur. Ok, sampai sahur tu tipu je. Heee ;p

But yeah, study group kat luar. Mana-mana je lah port kitorang, paling best kat food court tesco tu pun boleh buat notes. Gigih tak gigih la kan. Orang shopping barang-barang nak raya kau dok study. Tak best langsung life kau ni. Huh.

Tempat paling best study kat tanah lapang ni. Ada meja bawah pokok, redup berangin, so far tak riuh dengan suara-suara sumbang, aman, tenang. Huii nyaman! Memang fav port la selain library dengan burger king.

Okay next!



Habis je exam aku request nak pergi shopping cari kasut. Kasut raya la kononnya but the truth is kasut yang aku selalu pakai tu dah haus sampai bocor dah. Well, nothing last forever. Ececey sebenarnya kau yang tak reti jaga. Lol.

Pastu dah pusing satu mall, lepas buka apa semua members ajak makan aiskrim. Aku pun laju je la suka. Apa benda je yang kau tak suka sebenarnye? Ngehngeh. Ceyyy rupanya ajak makan aiskrim tu satu pakatan je nak wat surprise kat aku. Masyehh, memang surprised dan saya terharu. Wuuuu~

Kasut tak jumpa jugak on that day. Sokay, tak dapat kasut, dapat kek. Hehee.


The next two days, dah sibuk dengan event. Iftar Nur Ramadhan dengan Asnaf and anak anak yatim D'Raudhah. Kami panggil ustaz Syukri Yusoff untuk taklimat ringkas sebelum berbuka dan artis jemputan Nubhan. Awww Nubhan sangat comel tahu? Dia panggil budak budak naik pentas nyanyi lagu raya dengan dia. Ngeee melting! But after all, event kami ni banyak sangat kurangnya. Hurmmm...


Lastly, rayaaaa! Wa dapat duit raya cakap lu. Untung ramai sepupu yang dah keje, untung masih belajar. Huahua barulah nak rasa untungnya masih belajar. Raya kat kampung tak lama sebab tiga hari sebelum raya dah gerak balik kampung. Nak elak jam punya pasal. Tapi raya kat kampung memang best. Dengan ketupat, rendang, sambal goreng jawa, sambal kacang, kuah lodeh. Aduiii tak boleh lupa nikmatnya.

Dan hari ni raya rumah ibu...


...naik basikal.

Hahaa tipu jeee. I love them all. So much. Moga ukhwah terus terjalin. <3

Pheww panjangkan episod kali ni. Ngee counter balik la, dah sepelaung tak update kan. Okay, jumpa lagi di episod akan datang. Bila? Tunguuuu...

Adios amigos!

click, click, click! ;)

No comments: