Sunday, July 25, 2010

Kasih Sejati.

Assalamualaikum n Hi!

Baru lepas tengok cerekarama ; Kasih Sejati sorang''. Kesiankan aku tengok tv sorang''. Takde siapa yang sudi teman. Huks.

By the way, korang tengok tak cerekarama tu? Tak? Memang! Memang rugi. Kenapa? Kita kenalah support industri tempatan, maklumlah, sekarang ni kan barang banyak naik--- Okey, takde kaitan.

Pada pandangan aku, cerita tu memang best. Takdelah 'memang' sangat. Tapi boleh la nak bagi 4 bintang daripada 5 bintang. Haha. Fauziah Gous agak plastik. Aku suka Jue Aziz, nampak natural. Dan aku kalah sebab dia. Kalah? Apehal kalah pula? Sebab nangis masa Jue nangis. Oh, it was so touched okey. Aku dah la tak boleh tengok orang nangis.

Tapi kalau pasal duit memang ramai yang rabun, buta dan seangkatan dengannya. Sanggup buat apa saja demi duit. Kenapa? Tak sedar ke yang dunia ni hanya sementara? Duit tu tak boleh bawa mati. Dah mati, nak shopping apa lagi? Kan?

"Bekerja seperti kita akan hidup seribu tahun lagi, beribadah seperti kita akan mati pada esok hari"

Cuba seimbangkan dunia dan akhirat. Lagi satu, kalau minta doa pada Allah janganlah minta "nak kaya, mudahkan perjalanan hidup atau panjangkan umur" je. Ingat, dunia ni sementara. Kalau nak minta, minta macam ni ; rezeki yang melimpah ruah supaya dapat bersedekah pada jalan-Mu, permudahkan perjalanan hidup di dunia dan akhirat, kesihatan yang berkekalan supaya dapat beribadah dengan khusyu' dan yang sama waktu dengannya.

Sesungguhnya Allah maha pemurah. Kita minta, Dia beri. Cuma, lambat atau cepat je. So, jangan cepat putus asa dan banyakkan bersabar ye Balqis. :D

Okey done. Cuma nak bagitahu yang aku kalah tengok drama ni. Ada la beberapa kali kesat mata supaya air mata tak mengalir. Wahaha. Oh ye, tadi tengok iklan macam akan ada cerita Syurga Cinta the series je. Lagenda Budak Setan pun sama. Huh, melekat je lah kat depan tv nanti.

footnote: cepat'' update sebab nanti malas nak update kalau diperam lama''
footnote 2: aku bukan baik sangat tapi tak salahkan berkongsi? Kalau nak tunggu jadi baik baru boleh kongsi, sampai kiamat la tak dapat kongsi. Manusia tak sempurna.

No comments: