Saturday, March 5, 2011

I need money!

Assalamualaikum.
Hi u'olls. Sihat? How's life? Me?
Oh biasalah, bumi kan sfera. Sentiasa berputar.
Sebab tu hidup diibaratkan seperti roda. Kadang kita kat atas, kadang kita kat bawah. Apa nak heran. Semua orang akan rasa sakitnya jatuh dan lapangnya dada bila berada di puncak.

Ada orang kata duit bukan segalanya.
Duit tak boleh beli kasih sayang. Duit tak boleh beli kegembiraan.
Duit tak boleh beli.. tak boleh beli.. tak boleh beli apa lagi? HAHA tiba-tiba buntu.
Malapetaka apakah >__<''

[tengok, tengok, siapa kata duit adalah segalanya?]

Ulat bawah batu pun boleh hidup. Tak payah pakai duit pun. Ha, ce cite ce cite.
C'mon lah, takkan la nak samakan diri kau dengan ulat?
Ulat makan apa? Ulat pakai baju ke? Ulat perlu letrik ke? Ke dia mati kalau tak boleh online? Ce pike ce pike.

Tak dinafikan, memang duit bukan segalanya, tapi segalanya adalah duit. Zaman sekarang ni, nak berkumuh pun kena keluarkan duit.
Kau tau tak berkumuh tu mende? Alaa buang air la. Bukan buang air mineral atau air fresh oren. Adoii tak payah terangkan la.
Senang cite, kalau kau kat tempat awam, kau nak pergi tandas awam, kau kena bayar kan? Kan? Ha, tu lah maksud aku.

Dari sekecil-kecil benda ke sebesar besar benda mesti kena bayar. Nak nak kalau kau sakit. Nak buat check-up pun kena bayar. Eh, pendek kata segalanyalah perlukan duit.
Tiba-tiba tension pulak bila sebut "bayar, bayar". Huh.

[saja letak gambar ni nak bagi tenang sikit HAHA]

Sekarang ni aku dalam proses mencari duit. Nak sambung belajar en, kenalah ada duit. Memandangkan aku dah stop tuisyen nampaknya haruslah aku cari jalan lain untuk kumpul duit.
Duit, duit aku seru namamu datanglah kau dalam hidupku.
HAHA. Tak macam gelabah pulak en buat cani.
Tak, tak aku tak obses dengan duit. Dan aku juga bukan mata duitan atau kaki kikis atau pisau gillete atau yang sewaktu dengannya. Jangan risau. Meh meh jadi kawan aku meh.

Entry ni sumpah buat aku nampak macam desperate. Adoii. Tapi ada tak benda dalam dunia ni yang free?

No comments: