Sunday, July 10, 2011

Mana mungkin saya bencikan awak.

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum.

Semalam, sedang khusyuk aku mengahadap lappy, handphone yang sedang di'charge' berbunyi perlahan menandakan mesej baru masuk. Pantas aku mencapai handphone dan mematikan suis charger.

"Salam..saya akan bertolak ke syria pd esk mlm..sy mnta maaf atas segala kesalahan saya..doakan saya disana. syukran"

Awak! Rupanya mesej dari awak. Terima kasih sebab ingat kat saya.

Seringkas mungkin aku balas sebab masa tu dah tak fikir apa. Fokus hanya pada tugasan yang perlu dihantar lagi dua hari.

Sebelum tidur aku teringat balik mesej tu. Bila difikir-fikirkan, aku tak mungkin boleh membenci dia. Hikhikhik. Fine, aku memang gedik.

Awak, semoga awak baik-baik je kat sana. Saya sentiasa mendoakan kesejahteraan awak. Semoga doa saya dan kawan-kawan awak yang lain serta ahli keluarga awak termakbul. Awak jaga diri ye. Bila balik Malaysia nanti saya harap kita akan kembali seperti dulu-dulu. Awak tetap kawan yang paling saya sayang.


click, click, click ;)

No comments: