Thursday, April 15, 2010

dua hari satu malam

assalamualaikum n hi!

semalam pukul 10 pg aku keluar rumah dan bergeags ke ktm sg. buloh menjemput 2 orang rakan sebaya yang menunggu di sana. apa tujuan mereka tunggu kat sana? saje, nak lepak2? ohh tidak. kami ada plan baik punya. bercuti di bukit badong, rumah ibu angkat aku dan eka mse praktikal.

kami sampai dalam pukul 11 pg dan disambut mesra oleh ibu semestinya. namun, yang sangat menerujakan pabila si kenit muncul di muka pintu dengan senyuman manis.

iqlimah az-zahra
*aktif
*bijak
*baik
*manja

ye, si kecik ni la yang sambut kami. mula-mula sesegan, nyorok belakang ibu tapi lepas tu jadi tersangat-sangat manja. habis pipinya dicubit-cubit. tu lah penangan budak manja. sayanggg iqlimah.

aliya amani
*cengeng
*manja
*malas
*suka pukul orang
*bijak

fateh hanafi
*pendiam
*pemalu
*senyum sokmo
*bijak
*suka tenung orang

memandangkan ibu jaga babies, sudah semestinyalah kami akan dikerumuni oleh bayi-bayi ni. ke kami yang mengerumuni bayi-bayi ni? tak kisah la, yang penting tiga-tiga comel oke. sukar dilepaskan.

walaubagaimana pun, terpaksa dilepaskan jugak sebab kena senseng lengan untuk buat pizza. bila ibu dah siap masak kitorg pulak take over dapur tu. naseb baek bole handle. bagus anak-anak mak. ni mak sayang lebih ni. thx zharul dan eka sebab sudi tolong mak cik yang tak pro ni.

bila malam menjelma kami bertiga lepak kat wakaf luar rumah yang dibina oleh ayah angkat kami sendiri. cantik. tapi tak snap gambar sebab teruja. huh. kami menghirup angin malam sambil menikmati pizza dan zharul membuat persediaan untuk interview ke UM. tahniah kawan! kami doakan yang terbaik untuk kamu.

preparation done by ibu. ;p

dalam polistren tu ada pizza. kesian korang tak dapat tengok. eyh? macam dorang heran..? huh.

hari ni ke unisel untuk amek transkrip. alhamdulillah, proses sangat sekejap. kalau yang ni pun lambat memang lawak ah kan. pastu pukul 6 ptg aku bertolak balik ke rumah seorang diri. eyh? sorang? mana yang lain? zharul tinggal kat unisel dan eka dijemput oleh buah hati pengarang jantung. sebelum balik manjakan diri dengan iqlimah dulu. fateh dah balik, liya plak ngan mak dia. tinggal iqlimah yang takde err takde. oke, abaikan. yang penting dua hari satu malam kat rumah ibu memang best.

balik rumah melayan kerenah yang ini pulak.

footnote: teringin nak lepak ngan kawan-kawan sehostel, serumah, sesekolah dulu.
footnote 2: belum pape dah rindu kat budak-budak baik yang ibu jaga tu.
footnote 3: esok pagi nak g ampang dengan mak.

2 comments:

i Pakcik Zharul said...

Thanks Balqis ;)
sayang korang!! Hope dapat spend time macam ni lagi!!

kite buat BBQ pulak! tunggu along and angah ade. uhuh.

Qis said...

most welkem :D

wahh kecer air liur
bygkn bbq. haha