Thursday, January 13, 2011

Bangkit semula tak mudah

Assalamualaikum.

Menghampiri minggu ketiga dalam tahun 2011. So, how’s life? Aku, biasa-biasa je. Azam masih dalam proses pembuatan dan perlaksanaan. Ada yang dah tercapai. Uiks? Cepatnya. Haha.

Azam yang simple je yet susah nak capai kalau pihak lagi satu tak beri kerjasama. Nak tahu apa azam aku tu? Berkawan balik dengan si dia. Terima kasih awak sebab sudi kawan dengan saya. Harap persahabatan kita berkekalan. Mana tahu sampai ke jinjang pelamin. Kan, kan?

[the only thing from him that I hold till this time]

Yeah, berangan je lah. Si dia tak mungkin terima aku sebagai seorang yang special lagi. Tapi aku masih berharap(lame~).

Aku dah cuba okey. Sedaya upaya lupakan dia. Gagal. Sedaya upaya benci dia. Gagal. Sedaya upaya sibukkan diri dengan benda yang lebih awesome. Gagal. Sedaya upaya jadi kuat lepaskan dia pergi. Gagal. Buang semua memori tentang dia. Masih gagal untuk lupakan dia.

Kadang-kadang aku rasa nak hentak kepala aku kat dinding sebab asyik teringatkan dia. Setiap kali bangun pagi terfikirkan dia. Bila nak tidur terbayangkan dia. Masa tengah makan rindukan dia. Keluar dengan kawan-kawan terbayang saat-saat keluar dengan dia. Masa tengah bersiap depan cermin terngiang-ngiang pesan dia. And I was like . . . What happen to me? Oh parah sangat dah aku ni. Serius!

Aku dah buntu. Tak tahu nak buat apa dengan otak aku. Rasa macam . . . Entahlah, susah nak describe apa yang aku rasa.
Menyesal? Tak juga. Aku tak menyesal kenal dia.
Gembira? Lagi ke laut. Gembira kejadah apa kalau dah setiap saat teringat kat dia. Dah gaya orang angau je. Aku tak angau. Aku just, tak boleh lupakan dia.

[selagi kita hidup, selagi itulah kita harus berjuang]

It’s not that aku nak lupakan dia, just kurangkan fikir pasal dia. I kept repeating all the memories we had together back time. Dan setiap kali ingatan aku kembali pada zaman silam kami, inilah ayat yang buat aku pijak balik di bumi yang nyata “Enough lah Balqis, let bygones be bygones”. Aku dah cuba, tapi hasilnya tak memberangsangkan. It’s not easy, not that simple. Mungkin sebab kami kenal dah lama. Aku dah terbiasa dengan dia jadi, nak lupakan tu memang tak ah.

Every time bila aku teringat kat dia takdelah aku rasa down gila cuma senyum dan kemudian tarik nafas dalam-dalam then lepas. Konon-konon cuba untuk lepaskan dia pergi dan terus kuat jalani hidup yang masih bersisa. At least si dia sudi berkawan dengan aku. Bagi aku tu pun dah cukup. I always wish the best for him, for everyone that I know cause I believe everyone deserve a second chance(takde kaitan (''_ )).


[pengalaman mematangkan]


Aku tak harap si dia baca entry ni. Aku harap dia tak tahu apa yang aku rasa. Aku harap bakal suri hidup dia tak baca apa yang aku taip tentang dia. Entry ni tak berniat nak tunjukkan kelemahan sesiapa. Ini adalah entry kekuatan untuk sesiapa yang rasa sakitnya merindui someone yang korang sayang. It’s normal, melupakan memang susah but try not to taking any revenge. Just pray and hope the best for them and for ourselves. I’m not strong. I just wanna live my life in a better way.

No comments: