Wednesday, October 19, 2011

Alhijab: horror, yes. but slow.

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum.


Seperti yang telah dirancang, aku, Jan ngan Eka jumpa di Mid Valley untuk tengok filem Alhijab. Bila dengar alhijab ni filem seram, aku terus terfikir "what kind of film is that ? mungkin ke citer pasal a girl yang buka tudung lepas tu terus kena kacau sebab dia dah buka tudung or what ?"

Ye, ternyata tekaan aku salah. HAHA. Nah, tengok la trailer filem ni.


Cerita ni berkenaan seorang lelaki yang sentiasa mendapat watak sampingan dalam drama sahaja tiba-tiba mendapat tawaran untuk menjadi hero filem seram. Namun, masalah timbul bila dia tak reti takut dengan hantu sebab pada dia hantu ni tak wujud. Lepas tu girlfriend dia cakap maybe sebab hijab dia kuat. Apekemendenye hijab tu? Dia pun tanyalah awek dia. Pastu awek dia tanya mak dia pasal hijab. Dipendekkan cerita, lelaki ni jumpa sorang mak cik yang boleh bukakan hijab dia. Bila dah buka hijab, dia selalu kena kacau. Dan apa yang terjadi seterusnya?

Korang tengok la sendiri. Kalau aku cerita sampai habis, x syok la pula en. Dah la aku tak pandai nak bercerita. Keseluruhannya, cerita ni seram. Tapi jalan cerita dia meleret sangatlah. Part seram tu sikit je.

Lagi satu yang aku tak faham, apa kaitan permulaan cerita ni dengan cerita ni? Macam takde kaitan je. Pfffttt, ni yang malas tengok cerita melayu ni. T^T

Okay, enough reviewing. I need to finish two novels by Hlovate. Oh yeah!

.:us:.

Thanx for reading. Have a nice week u'olls :D

click, click, click! ;)

2 comments:

jannerozman said...

iloveus. ngeeee. rjin update psl jenjalan. ;p

Qis said...

iloveustoo :). hihi new spirit. almaklumlah, cuti... :D