Sunday, October 16, 2011

Tiada siapa yang ingin bersendirian.

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum.


Jam dilaptop menunjukkan pukul 10:46 PM. Masih awal tapi seisi keluarga aku dah pun tidur. Mungkin sebab esok dah hari Isnin. Hari yang dilabelkan sebagai hari yang paling blues. Nasib baik aku dah start cuti semester.
Eleh, kalau tak cuti pun, confirm aku masih berjaga lagi sekarang.
Teenage, biasalah.

Teringat cerita masa lunch tadi. Mak cakap ada kenduri kahwin kat kampung belakang. Lately ni, aku tak tahulah kenapa aku asyik fikir tentang serious relationship. Maksud aku, perkahwinan.


Dan memang masa lunch tadi aku berbual dengan mak pasal nikah and sort of. Mak tanya "kenapa ? kau nak kahwin ke ?" "A'ah , semua orang nak kahwin" aku jawab. Then mak senyum je. Oh well, siapa yang taknak kahwin kan? Pastu aku tetiba rasa macam diri ni sangat gatal. So, I changed the topic. Muahaha.

But yes, aku lebih suka fikir tentang perkahwinan dari couple. Or senang cerita, aku lebih kepada mencari suami dari mencari teman lelaki. HAHA takutkan dengan perempuan macam aku? No worries, I'm open with friendship :)

click, click, click! ;)

No comments: