Thursday, March 8, 2012

Putar belit.

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum.


Hidup kalau takde kemahiran memang susah. Manusia boleh tipu kau bulat bulat, boleh putar belit apa yang diorang cakap, boleh bagi harapan kat kau, boleh buat macam-macam.
Tapi salah kau ke sebab percayakan diorang? Salah kau ke sebab bergantung harap pada diorang? Salah kau ke bila semua tu terjadi?


Mungkin.
Mungkin tak.
Tapi kau kena ingat, hidup perlu ada kemahiran. Bukan kemahiran untuk menipu tetapi kemahiran untuk menyelesaikan masalah.

Dan aku, aku bukan orang yang mempunyai kemahiran tersebut. Tapi sekurang-kurangnya, aku tak larikan diri dari masalah. Sebodoh mana pun aku dalam menghadapi masalah tu, aku tetap cuba untuk selesaikan apa yang aku dah buat.

Doa aku, semoga kau hidup dengan aman.

click, click, click! ;)

No comments: