Saturday, November 17, 2012

MUET! Grrr...

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum.

ada stage dalam kehidupan yang kadang-kadang aku malas nak tempuh but I have to

My parents and few of my friends were asking me about my result and I said, I can't review it yet cause I don't have my MUET's result. Daaa!~

Honestly I'm dying to know my result too. I got so nervous when each of my friends update their facebooks' status about their result. Gila ke tak neves? Kalau aku tak neves, maknanya aku gila. Huh??

Ehh apa benda la yang aku mengarut ni.

Awal pagi lagi aku dah bangun and get ready nak pergi register new semester. Pukul 9.30 aku dah sampai MSU yang lengang tanpa student. Perghh macam tak percaya. I'm eager to know my result that's why. =_=*

So I walked calmly and acted normal when I seriously didn't know what to do, where to go and whom to meet! I'm so pathetic. Aku kehulu kehilir macam orang takde arah tujuan. I'm all alone. Sad TT_TT

After turun naik, kehulu kehilir macam ayam hilang anak (eh wait ayam ke kucing? Entah, don't know, don't care), I still can't review my result...


Which I'm lying. Miahaha.

Alhamdulillah, I've tried so hard to get this Dean's List award and finally I managed to. But that DL award is only for that current semester. CGPA is still below 3.5. Nampaknya azam baru tahun ni nak jadi pelajar skema which aku tak pernah bayangkan nak jadi sebelum ni. Aku nak duduk dalam library yang macam peti ais tu sampai library tu nak tutup. See whether I can do it or not.


Tapi kalau nak study tak semestinya dalam library je kan? Bhahaha nampak tak percubaan untuk melarikan diri kat situ? Belum apa-apa lagi kau dah mengalah ye Balqis? Habis la kau.

Anyway, ada sebab lain juga yang buat aku nervous tak tentu pasal. Nervous nak bawa persona jalan-jalan. Bukan apa, banyak kali sangat dah aku buat persona tu accident.


Oh well sapelah yang suka dengan accident, betul? Aku memang rasa bersalah sangat dan rasa macam dah taknak bawa kereta tu jalan-jalan.

Aku percaya setiap yang berlaku ada hikmahnya. Dan aku terima setiap kata-kata orang yang marah aku kerana menyebabkan kereta tu accident. Indeed, it's my fault and I promise to myself to take a very good care of it. Sekarang aku jadi pemandu yang berhemah. Oh silap, sekarang aku masih menjalani proses untuk menjadi pemandu berhemah. Pleaseee, pray for me?


Setiap kesulitan pasti ada jalan keluar. Sabarlah, Allah sentiasa bersama orang yang sabar.

Till then, see ya!

click, click, click! ;)

2 comments:

Unknown said...

hi sis. nk tnyer la sis, msu okey tak sis? best tak? nk msuk tu kne ada muet ke? klau x de muet cm ne ek? tak boleh la ek?

Qis said...

hai cik puja sori for the late reply. kalau takde muet pn boleh masuk cuma kalau nak grad kena ade muet la, if not you tak boleh grad. :)
msu best klo jumpe kawan yang best. every institution ade kelebihan masing-masing dear.