Thursday, November 15, 2012

My day

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum.

I called him MOK!

I miss my Mok. I really do. He left our house and never came back after that. Sad. Though now we have Rona but it's not the same.

Well of course, setiap benda kucing ada kelebihan masing masing right? Rona is the only cat we have now. Tu pun my brother ambil dia dekat kedai makan since rumah kami dah takde kucing dan tikus mula bermaharajalela. Rona bukan kucing yang manja. Susah betul nak pegang dan belai dia. Grrr geram! After few weeks dia duduk dengan kami barulah dia mula manja-manja dan senang nak pegang.

And the sweetest thing about Rona that I like most is when she come near to me when she's about to sleep. Omoo so cute!


Pagi tadi malas gila nak bangun dari katil. Selak langsir dari atas katil, konon-konon bila cahaya matahari terbias kat depan muka bolehlah rasa nak bangun. Rupanya, hujan kat luar. Patutlah sedap sangat tidurnya. Heaven!

I baked red velvet cupcake!


The color isn't red, am I right? When I mixed the color with the buttermilk just then I realized that it is not red but rose! Pftt~

What to do? Just move on, I'm half way done. Lepas those cupcakes sejuk, mereka tidaklah seindah dalam gambar. Kek jatuh dan renggang dari cup. I don't know why. Over beat, I guess.


I don't know how to do the garnish so I just spoon the cream onto the cupcake and eat it. The rest I kept in the refrigerator. Banyak lagi teknik yang aku kena belajar. Indeed, I know.

By the way, SELAMAT TAHUN BARU HIJRAH! Do I have to make a new list of my intent? Nahhh I don't think so. Azam beberapa tahun lepas pun tak habis dicapai lagi. Drag for this year, I suppose. Teheee.

Semoga kita terus berusaha untuk melakukan yang terbaik dalam hidup kita. Menjadi baik itu satu proses, oleh itu (wah ayat kau skema!) jangan sesekali mencuba menjadi baik hanya dalam sehari tapi usahalah menjadi baik sehingga roh terpisah dari jasad. InsyaAllah.

Till then, see ya!

click, click, click! ;)

No comments: