Friday, February 22, 2013

Hectic life

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum.

If you notice, aku ada post gambar kalendar dalam previous post aite? Kat kalendar tu ade macam-macam aktiviti yang aku kena attend. Day by day, kalendar tu akan di'update' dengan aktiviti yang aku tak boleh skip. In order for me not to forget the date and day, aku catatkan aktiiti-aktiviti tersebut dalam kalendar.

Dan kalau korang perasan juga, dalam kalendar tu bertarikh 16Feb aku ada family day. Eh? Kahwin pun tak lagi cane nak ada family? Kahkah, tak lucu Balqis, tak lucu.

Family day ni kira macam hari sukan la untuk fakulti aku.


And so... yeah, kalau kat sekolah kan ada rumah sukan ada nama hang tuah, hang jebat, hang segala hang dan warna rite? Kitaorang pun adaaaa~

Nama group kitorang Iguana dan warna hijau. Wehuuu. Walaupun Iguana tu tak comel, tapi team members sangat comel okey. Sila jeles.

Bukan je comel, tapi team members Iguana ni sangat hebat. Semangat kesukanan betul waktu games.


See, see. Makan boleh sebarang makan, cakap bukan sebarang cakap. Ini buktinye. If I'm not mistaken, group kami paling banyak dapat hamper. Walaupun banyak kali kena disqualified sebab kami langgar rules katanye.

Sebenarnya, arahan yang diberi tak jelas dan telus so kami pun bantai je la main cane pun sebab ingat takde rules yang tertentu. Tup tup masa tengah main kami dikata melanggar rules. Lol, ini lucu. Lain kali bagi arahan biar jelas, terang dan nyata.

Apapun, kami tetap berpuas hati dengan hadiah yang kami bawa pulang.

  • Second place in explorace,
  • Second place isi air dalam botol, and;
  • Award for the most supporting team.


Tataplah puas puas kecomelan kami.





Done with family day thingy, we continue our journey for the next day. Preparing for Malaysian Book of Record(MBR). "The Longest Murtabak Line: Cry for Gaza".


Alhamdulillah, we actually managed to complete the challenge given. Semuanya dengan izin Allah. Terus terang cakap aku rasa benda ni sangat mustahil untuk kami lakukan. Dengan tenaga pelajar yang kurang dan masa yang terhad, memang dugaan betul nak siapkan cabaran ni.

Sebenarnya, kami target murtabak sepanjang 2000m sahaja tapi Alhamdulillah, we did more than the targeted length. Sampai hari ni aku masih tak percaya yang aku terlibat dengan MBR ni. Bukan senang weyh, nak buat menda alah ni. Macam macam benda kena concern. Kena jaga food quality, hygiene, storage, ingredients, methods and etc.. Eh, macam aku ni committee pula. Aku cuma participant. Lol. But yeah, I do know how they work hard to achieved this and make the dream comes true.

Enjoy la gambar gambar disebalik tabir pembikinan murtabak terpanjang ni.








Murtabak berjaya dijual dengan harga RM 1 sekeping dan hasil jualan didermakan pada tabung Gaza MSU. Tahniah semua warga kulinari yang terlibat secara langsung dan tidak langsung. Again, thank Allah for the chance. ^__^

footnote: I do not own all of the photos here. Thanks to those who posted them in facebooks.

click, click, click! ;)

No comments: