Thursday, February 7, 2013

Love guide

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum.


To love someone, you don't need a reason.
To be someone to love, you don't have to be perfect.
To wait for love that is true, it's worth it.

I just want to make this clear. Jatuh cinta sebenarnya bukan pada paras rupa, bukan pada harta benda, bukan pada populariti. To be frank, I hate handsome guy. Hahaa.

Put the blame on me. I don't mind. Aku tahu tak semua lelaki kacak tu suka main kayu tiga. Tapi most of them ARE. Diorang gunakan wajah kacak yang diorang ada untuk pikat gadis-gadis dan mainkan perasaan gadis-gadis itu. Tak baik tau, u'olls.


Love is sweet when it's new.
But it is sweeter when it's true.

Kadang-kadang kesian dengan orang yang terlalu memilih pasangan. Tak dinafikan, kita memang kena pilih pasangan untuk dijadikan teman hidup. Tapi pilih dari segi apa pun kena tahu jugak. Kalau nak yang ada rupa, popular, hot and so on, pada aku tak patutlah kan dan juga tak adil.

Perkara pertama yang perlu dititikberatkan ialah agama dia. Second, sikap dia pada orang sekeliling dia. Third, cara dia layan family dia. Dan seterusnya, kalau dia ada rupa, ada harta, ada populariti, itu adalah bonus.

Tapi kalau takde pun takpe what. Apa yang penting adalah nombor satu sampai nombor tiga sahaja. Dan satu lagi yang paling penting, be with someone who take you seriously. Bukan someone yang nak main-main dengan kita, nak seronok-seronok dengan kita cause at the end of the day, kita sendiri yang akan terluka.


Be yourself, be happy, be beautiful. 

Tak perlu jadi orang lain untuk pikat someone. Because you yourself are unique in your own way. Allah cipta kita dengan kelebihan dan kekurangan. Appreciate them the most sebab tak semua orang ada apa yang kita ada and they might craving for it.

Till we meet again. May God bless us. Take care!

click, click, click! ;)

No comments: