Thursday, February 14, 2013

Masa berdetik

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum.


Takde siapa suka dipaksa. Tapi atas keterpaksaan tu kita belajar sesuatu, kita timba pengalaman dan tanpa sedar tak ramai yang miliki peluang yang kita ada.

Kita suka merungut. Tak suka itu, tak suka ini. Banyak benda yang kita nak rungutkan. Cuba tengok orang sekeliling kita. Tengok apa beza orang yang suka merungut dan orang yang sentiasa bersyukur. Hidup orang yang suka merungut ni susah dan makin susah tapi hidup orang yang selalu bersyukur, Allah sentiasa permudahkan jalan mereka.

Sedarlah, setiap yang berlaku ada hikmah disebaliknya. Walaupun sesuatu perkara yang berlaku atas kita itu adalah sesuatu yang buruk. Ambil iktibar dan pengajaran, bukan merungut.

Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta." (Al-Ankabut: 2-3)

14th Feb 2013, we were busy at the kitchen having class with Papa Jo. sweet! (:

Papa Jo, he might be no one but his experiences are priceless. Thank God for the chance given learnt with him. And yes, fyi, kami dipaksa untuk pergi kelas ni. Hahaa, but again, keterpaksaan yang berbaloi. Such a sweet memory.

Perjalanan aku masih jauh and I really hope I can bear all the hard things coming along the way and appreciate such sweet experiences. InsyaAllah, my prayers goes to my precious friends too. Good luck guys!











Be good to yourself, take care all.

click, click, click! ;)

No comments: