Wednesday, May 26, 2010

Bila Pagi Tiba

Asalamualaikum n hi.

Mimpi yang panjang berakhir bila aku tiba-tiba mencelikkan mata. Aku memandang siling bilik. Keadaan bilik agak suram tapi eyh dah pukul berapa ni? Macam dah terlepas subuh je ni. Ah sudah. Aku segara mencapai handphone yang kuletakkan di bawah katil. Oh my God, laju je jasad aku bangun dari pembaringan lepas tu kepala terus rasa berat. Heh. Padan muka kaw.

Untuk beberapa minit aku masih tercongok di atas katil. Cuba menstabilkan otak, mencerna segala mimpi yang membuai lena sebentar tadi. Alhamdulillah aku terjaga untuk solat subuh walaupun terlambat.

.pagi.

Dan walaupun dah terlambat, aku tetap nak ucapkan tahniah pada Shahir af-8 yang telah berjaya merebut tempat juara dalam konsert akhir akademi fantasia musim ke-8. Beriya-iya korang sedih sebab dia tersingkir pada minggu ke--- Dia tersingkir minggu ke berapa?

Tak kisahlah, past tense already. -_-

Rezeki dia kan. Agak-agak peminat-peminat dia marah tak aku taip 'rezeki dia kan'? Ke aku patut taip dia memang layak dapat tempat juara?

Eyh, nanti kejap. Why did I sound like someone who doesn't really care about the man who is really attractive and make every single lady going insane because of him?

tolong jangan tenung lama-lama. dosa weyh!

Nahh, sekarang aku bagi sebab-musabab kenapa ramai gadis-gadis di luar sana cair jiwa dan raga tengok Shahir ni. Antara sebab-sebabnya ialah:
  1. Latar belakang keluarga dia - jejaka yang berasal dari Ipoh Perak ini terdiri daripada keluarga yang alim
  2. Dilabel sebagai budak suci - bak kata Pak Nil, "kami pulak yang rasa bersalah, apa dah jadi dengan budak suci ni".
  3. Sopan santun - ini merujuk kepada cara pertuturan dia.
  4. Sejuk mata memandang -  senyuman senget dia tu memang menawan. kan girls?
Aku rasa empat dah cukup. Nanti menangis air mata darah pula jejaka-jejaka yang lain. Semua info-info ni aku analisis dari konsert akhir je. So, tak banyak yang aku tahu tentang jejaka tinggi lampai (ke?) berkulit cerah ni.

caption kat fb fanpage *sweet baby face*

Semua orang sibuk tergila-gilakan dia, aku baru terhegeh-hegeh suka lagu ni. Sebenarnya takde kaitan pun dengan Shahir. Cuma nak bagi tahu yang aku tak tergila-gilakan dia. Sekian.

Ye, ye aku tahu bunyi macam gelabah tapikan kalau korang nak tahu, suka hati aku la! HAHA.

peace, wink ;)

4 comments:

jannerozman said...

ouhhh..die mmg sgt kacak!!..

arghhhhh tk thn!
cair beb...
tenung lame2..
hehhee..

Qis said...

sape suh ko tenung lama2.
hahaha~

jannerozman said...

ini kan baru betul2 menatap matamu nih..
hehehe

Qis said...

ahahaha
menatap matamu~*nyanyi*