Friday, June 18, 2010

Cream puff dan si dia.

Assalamualaikum n Hi!

Okay first of all, this is not a recipe of cream puff. Hehe. ...... Oh, sekarang aku dah tak tahu nak cerita pasal apa. T__T

Minggu ni agak sibuk sebab aku buat kelas setiap hari. Maklumlah, cuti sekolah. Aku suka sibuk. Bukan busybody tapi busy dengan kerja-kerja yang bertimbun. Sangat suka.

i am busy you know?!

Semalam lepas habis kelas aku terus mengadap pc. Oh well, untuk bertemu si dia yang kacak dan urmmm, perfect! Tolong, aku tak boleh berhenti senyum. Pipi aku dah sangat lenguh.

he's the one!

To be honest, dia tak kenal aku pun. Haha. Nama dia Hayami Mokomichi. Dia hero dalam cerita Absolute boyfriend. Pernah dengar cerita ni? Tak pernah? Okey, serba sedikit tentang cerita ni.

Diadaptasi dari manga Jepun (kot). Sebuah company yang mencipta robot telah mencipta sebuah robot cinta bagi sesiapa yang sunyi dan teringin nak ada teman. Sebagai ujikaji berjayanya robot 01 dicipta, pencipta 01 telah bertemu dengan seorang gadis; Riiko yang sunyi dan nak berteman. Dipendekkan cerita Riiko dapat 01 dengan ciri-ciri lelaki idamannya. Disebabkan 01 tu robot Riiko tak beri perhatian sangat pada 01 yang dinamakan Tenjo Night sampai Riiko sedar yang Nighto-kun bukan lagi hanya sebuah robot. Nak tahu cerita selanjutnya? Kena la tengok sendiri. Wink.

Aku diperkenalkan dengan cerita ni oleh housemate aku; Ina yang sangat layan dengan Jepun dan Korea. Dari, lagu, drama, program dan apa-apa je yang ada kaitan dengan Jepun dan Korea. Kan Ina kan? Haha.

Ingat lagi masa mula-mula dapat cerita ni. Aku tengok dengan Eka dan dengan tuan punya cerita sekali. Punyalah suka sampai tak nak tidur. Kalau boleh nak habiskan semua episod tu dalam satu hari. Ada sekali tu tengok cerita ni sampai subuh. Lepas subuh tu tidur sekejap pastu pukul 8 bangun dan siap pergi kelas. Haha. Tapi seingat aku takdelah pula kitaorang tidur dalam kelas.

antara scene dalam absolute boyfriend. Soshi dan Riiko

Riiko, I nak belajar buat cream puff dengan you boleh? Heh. Disebabkan sangat suka dengan Nighto-kun aku belajar buat cream puff. Yep, serius ni. Walaupun aku tak pernah rasa cream puff tu macam mana. Pertama kali aku buat berjaya la juga. Cuma tak pasti betul ke tu rasa cream puff sebab rasanya macam tart telur. Erghh aku tak suka tart telur. One day aku mesti juga rasa cream puff yang sebenar. Aku tak makan puff tu dengan cream dia tapi aku makan dengan ice cream. Tak boleh terima la rasa telur. Mungkin aku letak banyak sangat telur. Haha. Family aku makan je ngan cream dia.

Aku baru buat cream puff tu sekali. Next time aku nak g Mid Valley, nak rasa dulu cream puff sebenar pastu baru nak buat lagi. Dulu masa g Mid dengan housemate-housemate, memang nak beli tapi dah pusing-pusing dekat Mid tu terus lupa. =__=

Tenjo Night

Mizushima Hiro, Hayami Mokomichi, Aibu Saki

Tak silap aku cerita ni pernah dimainkan dekat 8TV. Kalau silap? Fikir la sendiri. Hehe. Aku rasa cukuplah aku membebel setakat ni je. Oh sekejap, ada lagi. Sesiapa yang minat kipas susah mati(die hard fan) Hayami Mokomichi boleh like dia kat Facebook. Klik nama dia yang warna purple tu. Okey settle.

4 comments:

Anonymous said...

eh eh eh..ada nama saya di situ,, haha mcm ddiiktiraf plak... yess.. bangga munculkan diri di blog..rasa dihargai.. pa aku merepek ni haha.. pape pun ya bila ingat kembali saat itu agak lawak...terima kasih utk post ini... mengembalikan nostalgia waktu dulu...hihi...

Qis said...

haha. aku dah rasa dah cream puff tu. yeah, akhirnya. :D
thanx jgk sb singgah :)

Anonymous said...

balqis..cepat bg aku rasa.. kempunan ni~~~

Qis said...

haha. jgn la smpi kempunan.
ilek2. konvo nt aku bwk k.
tu pun klo aku da expert la. ;p