Friday, June 11, 2010

Hidup baru dengan nombor baru.

Assalamualaikum n Hi!

.: this way :.

Apa khabar anda semua penduduk blog step foward? Haha. Kelakar la tu?

Okey, hari ni aku nak cerita pasal tajuk di atas. Aku dah buat tukar nombor baru. Kenapa ye? Soalan yang aku tak tahu nak jawab apa. Aku pun tertanya-tanya kenapa aku tukar nombor baru. Okey tak. Sebenarnya, aku tahu sebabnya tapi.... let it be my secret okay? Thank you! ;p

Tukar nombor ni adalah keputusan yang paling susah untuk aku buat. Kenapa? Okey, yang ni ada jawapan. Sebab, aku sangat sangat sangat sayang dengan nombor lama aku. Upax kot. Boleh pakai lima tahun lagi. Maksudnya kalau aku topup, tempoh kredit dia tahan sampai lima tahun lagi walaupun aku hanya topup RM 3.

Memandangkan aku ni dah tua maksud aku matang, aku jarang main sms macam adik aku. Adik aku kan baru nak up so siang malam, pagi petang, belajar, buat kerja sekolah, makan, tidur, memang dengan handphone je. nasib baik handphone tu tak boleh kena air, kalau tak masa mandi pun nak bawa handphone. Eyh! Kenapa masuk cerita adik aku ni? +_+


Pendekkan cerita, aku ni tak rajin sangat nak text kawan-kawan aku walaupun bosan tahap nak kemas rumah sepuluh kali walaupun rumah dah berkilat-kilat. Heh. Rentetan dari peristiwa tu, kredit aku tak jalan-jalan. So, kalau aku guna nombor lain, tempoh kredit dia luput cepat sangat. Bergantung pada berapa RM yang kita topup. Biasanya RM 1 untuk sehari. Rugilah aku kalau macam tu ye tak?

Fikir punya fikir sambil nyanyi lagu derita merindu dari ahli fiqir aku pun buat keputusan demi masa depan yang cerah lagi gemilang. Ambil celcom blue ah! Boleh jugak buat tempoh kredit sampai bertahu-tahun(maximum 2 tahun). Okey la tu kan? So, aku pn beli celcom blue dengan harga RM 10. Yeah! RM 10. Mahal ke murah? Murah kot, sebab aku survey kedai2 lain semua jual RM 15-RM 20. Eleh, nak jual RM 20 ni mesti sebab nak makan RM 5 aku kan? Bijak cina ni. Tapi aku rasa aku lagi bijak kot. ;p


Then, aku ingat settle la masalah. Balik-balik, nombor aku masih tak aktif. Dengan rasa rendah diri, aku bersabar dalam tiga hari sebelum aku serang kedai celcom tu hari ni. What on earth are you guys doing sampai tak daftarkan my number?(bajet hebat je nak speaking). Takdelah aku mengamuk camtu. Tak elok tahu nak mengamuk-ngamuk. Darah tinggi nanti. Then, tadaaaa! Dah aktif! Alhamdulillah. Ermm kepada kawan-kawan yang tak dapat lagi nombor aku boleh mesej inbox fb aku k. Sentiasa terbuka untuk anda. Haha. Tak kelakar pun~

Terima kasih pada kawan-kawan aku; Eja dan Ain yang teman aku pergi serang aktifkan nombor baru aku. (:

Footnote: Pasal kemas rumah tu, ughh tipu je. Rumah macam tongkang pecah pun kau buat sengal je. Ni kan pula rumah dah berkilat. =__=

2 comments:

Noor Fatin said...

waa..nape tukar num baru?

Qis said...

to get new spirit. wakakaka~