Thursday, February 3, 2011

Ambil masa terlalu lama untuk letakkan tajuk jadi nak buat entry tanpa tajuk boleh?

[tahun ni tahun arnabkan? aku tak pasti kenapa ada salji-salji tu]

Assalamualaikum. Sekejap, aku nak tarik nafas panjang dulu. Okey dah.

Hari ni Chinese New Year(CNY) so mak aku cuti sampai hari Ahad. Aku rasa semua orang pun macam tu kan? Bila mak aku cuti aku mesti akan ada program dengan mak. Hari ni kami pergi ambil barang di Shah Alam dan kemudian kami shopping di pasar raya berhampiran rumah kami. Mula-mula aku agak teruja juga dengar mak ajak pergi shopping sebab aku ingat mak nak shopping baju ke kasut ke kannn. Ghopenye mak nak shopping groceries je, tak dapatlah aku nak ngendeng apa-apa. HAHA. Tapi bolehlah juga ngendeng bahan-bahan nak buat pizza. Dah lama tak buat pizza.

Esok ada dua undangan dari satu rumah yang sama. Tengahari ada majlis khatam student aku dan malam akad nikah kakak dia. Mesti banyak makanan yang akan dihidangkan en. Cuti ni memang makan je lah kerjanya. Actually, hari-hari pun aku cuti. Kwang, kwang, kwang.

Oh, cakap pasal groceries, pizza dan makan-makanan ni risau aku dibuatnya. Berat badan makin naik hokeyyy. Boleh bayangkan tak berat dah naik pun orang still cakap aku kurus. Tapi bila orang cakap gemuk kang aku sentap pula. So cane? HAHA.

[cik tembam]

Baru semalam mak tegur aku dah gemuk. Masa tu aku baru lepas makan nasi dah tu sapu pula planta atas roti tambah gula. 2 keping kot aku buat. Tsk tsk. Makluman untuk sesiapa yang tak tahu, roti putih biasa yang kita ambil sama dengan nasi sepinggan yang kita makan. Jadi kalau nak diet tak makan nasi tapi bantai roti sebantal memang tak jalan ahh diet tu. Kalau nak diet makan roti gandum yang warna coklat.

Pagi tadi masa tengah brunch berlakulah perbualan seperti di bawah;

mak . adikku . aku
Amboihh lajunya kau makan Amad(adikku).
Tengok angah(aku), lagi la, licin dah pinggan dia.
Angah kau tengah belajar nak naikkan berat badan sekarang.
. . . (sentap)
(angguk-angguk) Memang patut la. Kalau kurus nanti takde laki yang suka kat kau(pandang aku dengan wajah kerek).
. . . (makin sentap)

I was like haaa?? Aku buat muka pelik minta penjelasan tapi adik aku buat-buat tak faham so aku pun malas nak panjangkan cerita. Tapi . . tapi curious okeyyy. Yeke kurus takde orang nak? Tapi . . tapi again, ada aku kesah ke? HAHA. Takpe, lepas ni boleh jogging(dalam mimpi). -__-''

[adik aku. susah nak snap gambar budak ni. yang ni pun snap sorok-sorok]

Aku suka tengok gambar ni. Masa ni je lah aku boleh nampak ketekunan dia nak belajar. Risau juga dengan dia sebab tahun ni dia ambil SPM. Adik aku ni sengal sikit. Dia suka suruh aku tolong dia buatkan kerja sekolah dia. Subjek teras semua dia suruh aku ajarkan. Paling teruk Math la. Aduhhh memang lambat pick up. Aku juga yang pancit nak ngajar.

Enough pasal adik aku. Sekarang ni kena fikir pasal masa depan. Mak pun tak boleh nak decide apa-apa untuk aku sebab yelah, masa depan aku kan. Akulah yang kena fikir sendiri. Parents aku cuma bagi advices je, yang buat keputusan aku. Jalan hidup aku, akulah yang bertanggungjawab mencorakkannya. Ecehhh ayat nak sastera je! HAHA.

Okey dah, dah, aku ni banyak merapu en. So happy Chinese New Year to all Malaysian and . .

[happy holiday]

1 comment:

jannerozman said...

perbualan itu lwk !. hhaha

eh laki suke yg tembam2. hahhaa ooopss!. i mean tk de la kurus sekeping. n tk de la tembam sangatttt :D