Sunday, February 20, 2011

Cerita disebalik lagu.

[walau ia sakit sekalipun, esok perlu diteruskan]

Assalamualaikum. Cerita kita mungkin sama atau hampir sama tapi cara kita atasinya pasti berbeza. Atau.. tak. Heh.

Baiklah, terus kepada isi penting.
I used to listen to Miley's song; Goodbye cause the lyrics was related to the story of my life back then though it isn't the entire lyrics but still. As you can observed, I bold the words back then cause the story was really like years and years ago. Aiceh, tiba-tiba rasa cool plak speaking. Layannn~

Oh oh sebelum tu.. lyrics . girl . boy . Orait, zasss~


I can honestly say
You've been on my mind
Since I woke up today

"Saya mimpikan awak lagi." Celik mata itu perkara pertama yang terlintas difikiran. Keluhan terluah.

[100% terkena batang hidung]

I looked at your photograph
All the time
These memories come back to life
And I don't mind

"Dah banyak kali aku nak bagitahu kau,"
"Bagitahu apa?"
"Aku suka kau." Darah naik ke mukaku. Malu! Walaupun itu bukanlah kali pertama dia mengaku cuma aku yang asyik menafikan perasaan dia. Sejujurnya aku tak berani bercinta.
"Err, terima kasih." Aku juga punya perasaan yang sama dan memandangkan dia terus berusaha, aku terpikat.

I remember when we kissed
I still feel it on my lips
The time that you dance with me
With no music playing

[saya tak pandai menari, jadi jangan biarkan saya jatuh. janji?]

I remember those simple things
I remember till I cry
But the memory I wish I'd forget
The memory I wanna forget
Is goodbye

"Awak dah berubah"
"Tak la"
"Ye, awak dah banyak berubah. Kenapa?"
"Sibuk. Banyak benda nak settle."
"Saya takde dalam senarai?"
"Mestilah ada."
"Tapi yang paling bawah."
"Jadi awak tak suka? Kalau tak suka kita berpisah."
"Fine!" Minda menurut kata hati yang membara. Walaupun itu bukan apa yang aku mahukan.

[bukan perpisahan yang saya mahukan]

I woke up this morning
And played our song
And throwing my tears I sang along
I picked up the phone
And then put it down
Cause I know I'm wasting my time
And I don't mind

Handphone dicapai untuk entah kali yang keberapa. Ah, tiada mesej dari dia. Jadi aku ke yang perlu 'say hi'? Duhhh apa nak buat ni. Buntu.

I remember when we kissed
I still feel it on my lips
The time that you dance with me
With no music playing
I remember those simple things
I remember till I cry
But the memory I wish I'd forget
The memory I wanna forget
Is goodbye

Suddenly my cellphone blowing up
With your ringtone
I hesitate but answer it anyway
You sound so alone
And I'm surprise to hear you say

"Saya masih cintakan awak"

[ros merah seringkali dikaitkan dengan cinta]

You remember when we kissed
You still feel it on your lips
The time that you dance with me
With no music playing
You remember those simple things
We talked till we cried
You said that your biggest regret
The one thing you wish I'd forget
Is saying goodbye
Saying goodbye

"Percayalah, saya juga."


Cinta seperti kehidupan. Ia bukan tentang kegembiraan semata-mata. Adakalanya banyak dugaan yang mendatang sehingga kita putus asa. Dan ia tak semestinya berakhir dengan kebahagiaan walaupun pada dasarnya begitu.

Sebenarnya ia adalah permulaan bagi sebuah kisah yang baru pada level yang sedikit tinggi. Paham tak apa yang aku cuba sampaikan ni? Ah, malas nak terang panjang-panjang. Ambil masa untuk fikirkan. Sekian.

2 comments:

Siti `Aisyah Mahmood said...

siyez..taylor swift mia lagu mmg mantap habeh la..hehee :)

Qis said...

aaa what? mia tu lgu bru ke? haha

sori, blur la dear ;P