Thursday, March 4, 2010

suatu malam yang bosan

assalamualaikum n hi!

selamat malam, semoga mimpi indah and dont let bed bugs bite!

mungkin ramai yang belum da tidur waktu ni. semoga anda dapat mimpi yang indah2 belaka. ye, seperti tajuk di atas. suatu malam aku rasa sangat bosan mendengar lagu yang sama. so, aku amek keputusan utk mereka cipta lirik menggunakan melodi sebuah lagu ni. xdelah kreatif sgt kn? huh MySpace. sebenarnya lirik ni aku ubah suai mengikut mood aku mse tu. aku tga bengang so, aku ubah lagu syahdu jadi bangang*maaf, agak kasar di situ*

al-kisahnya bermula bila aku hayati balik lirik yang aku reka tuMySpace. cam ada kaitan la plak dengan apa yang hangat diperkatakan skg ni. pasal seorang ibu yang disyaki mendera anaknya sendiri kerana teman lelaki atau teman lelaki memukul anak dia sebab main air. astghafirullah. masa dgr berita ni, mak aku tanya "kenapa ek?*sambil beristighfar*" pastu pak sedara aku pun nyampuk "entah! kalau tak nak anak tu bagi kat kita. biar kita bela kan..? xpayah nak susa2." pastu aku pn "na'uzubillah*dalam hati je la*" sebabnya, aku takut aku jadi macam tu. maklumlah dunia sekarangkan susa nak jangka. kang kalau stress tak abis2 anak jadi mangsa, xley nak cakap gak kan. macam kaw ada anak?! opsss, ngarut suda. oke, kembali ke pangkal jalan. kat mane kita tadi? ohh bab dera mendera. ye, setelah dihayati balik aku rasa lirik ni bole la dikaitkan ckit dgn kes ni.


perenggan pertama tu aku buat macam kiranya anak dia tu sangat sayang kat dia sampai sanggup tak jadi nakal macam budak2 lain sebab dia nak mak dia sayang kat dia. perenggan kedua lak, dia harap cinta mak dia pada lelaki j****** tu berakhir dengan cpt. malah dia mungkin buat sesuatu yang melukakan hati mak dia sendiri cth'y taknak makan satu meja ngn lelaki *a***** tu supaya mak dia taw betapa bencinya dia kat lelaki **h**** tu.
perenggan ketiga ditujukan khas utk masyarakat sekeliling yang tak endah bila dia kena dera. maaf, sebenarnya utk peringatan diri sendiri jugak. bila nampak benda2 macam ni blaku depan mata, kita sepatunya amek tindakan segera. perenggan seterusnya, aku tak pasti sangat tapi dia rasa mak dia dah jadi bodoh sebab cinta. dan perenggan yang last tu, emm ada berbaur dendam sikit la. aku tak taw da nak merapu ape tapi terus terang aku cakap, janganlah berdendam. merana hidup korang nanti. pandai2 la korang menilai mana yang baik, mana yang buruk. takkan nak iye kan je semua yang aku tulis tu. masing-masing dah besarkan*eyh, macam penah ternampak ayat ni.*

tapi epp, epp. kalau nak kutuk lirik aku atau penulisan aku ni, kutuk secara berhemah oke? T.O.L.O.N.G!MySpace

bodohkah aku
mencintaimu
mendampingi
menginginkanmu
aku menjadi org lain
untuk mengikut apa katamu

kunanti hari ketika
cinta pergi cinta kalah
jadi sayangku bersedialah
bila terkadang aku jadi kejam

pukullah aku
jangan simpati
mereka cuma diam saja

takdir yang mempertemukan kita
cinta yang memperbodohkan engkau
oh tuhan dgrkan doa
dr aku yg teraniaya2x

rasa yg merpersatukan kita
benci yg membunuh aku
oh tuhan dgrkan doa
dr aku yang teraniaya
rasa dan benci bersatu didoa
berharap benci takkan hilang

dan aku guna melodi ataupun rhythm lagu dosakah aku dari nidji. maaf nidji dan peminat2 nidji, saya merosakkan lagu anda. sangat kesal buat macam ni, tapi ..... jap, cane nak cakap ye..? ntah la, aku parasit je mengambil keuntungan dari pihak lainMySpace. tak pandai nak bikin melodi sendiri. lagi sekali, maaf nidji and all fans of nidji. aku adalah salah sorang dpd fan*kipas susah mati kot!* nidji sebenanyeMySpace. suke lagu2 dan melodi serta suaranya. <^^<*dance*

till then, hope to see y'all lagi. hahaha. bila gembira, kita kongsi dengan kawan, bila rasa sedih kita kongsi dengan kawan jugak oke? tapi yang penting, Allah Maha mendengar lagi Maha mengetahui so, lu pk la sendiri*eyh, ayat ni plak macam penah dengar!*. wassalamualaikum wth.

footnote1: maaf dari hujung rambut sampai hujung jari kaki sebab ada ayat2 yang x seswai dibaca/disebut/sepatutnya disensored.
footnote2: maaf kalau ada typo. malas nak pk da. pk nk tdo je ni.
footnote3: tolong la maafkan aku.

dengan ingatan tulus ikhlas,

3 comments:

Anonymous said...

mari aku nak bcakar lg.... gugugu... dah angin tulis lirik plak dah.. adoii hmm btw ok gak la lirik ko tu xde la tersasar sgt.. hmm ni ble nak jd follower aku ni.. ni yg nak marah ni.. aku tau la blog aku best utk dibaca huhuhu sedey2

Qis said...

haha. bosan thap max da ni.
jp la syg. aku xley nk follow. aku pn angin gak ni.
hahaha.
saba2 nt aku cuba ag k.

Anonymous said...

benci la mcm ni