Friday, March 26, 2010

tidak dapat TIDAK

"i dont wanna run away but i cant take it
i dont understand
if i’m not made for you
then why does my heart tell me that i am?"
-if u're not the one, daniel beddingfield.

assalamualaikum dan salam sejahtera.

maaf, aku masih lagi merindui dia. masih mencari jawapan. mencari di mana silapnya aku sehingga dia mengambil keputusan untuk membenci aku. ironinya, walaupun dia kata dia benci, dia masih ada dengan aku.

semalam adik aku pinjam handphone aku dan aku tak sangka dia akan pasang lagu ni. aku tergamam. lagu ni sangat banyak kenangannya. BANYAK. mungkin dia dah lupa, tapi aku tak pernah lupa. lima tahun bukan hanya sekelip mata. dalam masa itu, banyak yang kami lalui bersama dan tak mungkin semudah tu je aku boleh lupakan dia, lupakan kenangan kami. walau sepahit mana pun kenangan tu, tak ada satu pun yang aku tinggalkan terkubur macam tu je. sebab semua tu mungkin boleh jadi pengajaran untuk masa depan kami. malangnya, masa depan KAMI dah takde. yang ada cuma masa depan aku. dan masa depan dia. itu saja.

aku nak dia tahu yang aku tak pernah lupakan dia. aku tahu dia tahu tu. ego mengatasi segalanya. biarlah aku ambil tahu pasal dia tanpa pengetahuan dia. hei, awak! saya tahu kenapa awak buat macam tu. tapi mungkin apa yang saya tahu tu salah. tapi suka hati sayalah kan? kalau saya tanya awak pun saya tahu jawapan awak. "pk la sendiri". jadi saya buat andaian sendiri. dan andaian tu lebih menyakitkan dari kenyataan yang awak mencintai perempuan lain.

nota kaki 1: ya, aku hidup dalam kenangan bersama dia.
nota kaki 2: awak, saya rindu awak.
nota kaki 3: aku tahu aku loser. so?

No comments: