Thursday, December 9, 2010

Aku sudah kehilangannya

Assalamualaikum n Hi!

Sejak aku pakai contact lens jenama acuvue mata aku jadi sangat tak selesa. Mata berair dan kedudukan lens tu dalam mata memang tak tetap. Siput sedut betul. So, sejak kejadian tu aku terfikir untuk memakai kaca mata. Walaupun tudung akan kembang kiri kanan tapi tak kisahlah. Janji rock. Tak, maksud aku janji selesa.

Nak dijadikan isu(kalau tak jadi isu, takde idea pula nak update blog), aku akan pakai kaca mata hanya ketika aku memandu dan sebaik sahaja keluar dari kenderaan aku akan tanggalkan ia dan sangkut di beg. Aku memang budak yang ‘rajin’, dan disebabkan sikap ‘rajin’ nak bawa kotak kaca mata tu ke mana saja aku pergi tu lah yang membuatkan aku sangkut je kaca mata tu dekat beg.

Malam kelmarin kaca mata tu tercicir entah dekat mana semasa aku leka ke hulu ke hilir memindahkan barang-barang ke dalam kereta. Sekarang aku dah kehilangannya. Ia hilang bukan sebab cuai tapi sebab malas. Boo me! I've already boo myself.




[somehow I miss the spectacle]

Footnote: Memandu tanpa lesen salah di sisi undang-undang tapi kalau memandu tanpa kaca mata/kanta lekap tak kena saman kan?

4 comments:

Siti `Aisyah Mahmood said...

haha..pak pulisi..sila saman ini balqis!! ;P

Qis said...

jgn weh, tak kesian kat aku ke?

Anonymous said...

isk,,isk,, kesian spec tu. mesti dia kesejukan
:(

Qis said...

sentap guwe~ isk isk