Sunday, December 12, 2010

Hari ni hari Ahad.

Assalamualaikum n Hi!

Bangun pagi gosok gigi, cuci muka terus mandi, pakai baju minum susu . . err okey cukup untuk intro. So, macam mana dengan hujung minggu korang? Fun? Good. Tak best? Takpe, meh aku bestkan hujung minggu korang. Haha.

Okey, berhenti gelak takde yang kelakar.

Hari ni aku nak cerita tentang hujung minggu aku yang tak seberapa. Tak seperti hujung minggu yang biasa, hujung minggu kali ni aku takde kelas. So, dengan hati yang lapangnya aku melewatkan bangun pagi.


Namun impian untuk tidur lepas subuh terhalang bila mak mengetuk pintu bilik bertalu-talu. Beliau mengarahkan aku untuk memberi makan kepada anak-anak aku kucing aku. "Ughh susah betul kalau banyak komitmen ni," bisikku dalam hati(ececeh, dah macam nak buat cerpen!). Nak tak nak aku bergegas mandi dan menyetelkan tugas sebagai ibu angkat kucing-kucing aku tu.

Selesai tugas, aku pula yang mengisi perut aku dengan sarapan yang mak sediakan.

[tahukah anda apakah itu?]

[masih blur?]

Perghh yummy kot. Itulah ubi kayu dengan gula melaka. Memang mantap ahh. Tiba-tiba teringat adik aku yang sedang bekerja. Kalau dia dapat ni memang mengadap sehingga menjilat piring.

[confirm!]

Lepas sarap, bereskan dapur and get ready untuk makan tengah hari. Menu untuk tengah hari ni;

[nasi lemak]

Nampak sedap? Jangan terpedaya(memang sedap pun, saje taknak bagi korang terliur) weyh. Haha. Well tu je untuk entry kali ni. Wa cau sin cin cau dulu~


Have a happy period! Salah, have a happy weekend!

4 comments:

i Pakcik Zharul said...

ya! have a happy period ! :)

Qis said...

haha thanx! :)

Siti `Aisyah Mahmood said...

aq xtanye ko pon hari ape..pandai2 je ekk! haha ^_^

Qis said...

hari ni hari selasa. eh, oh tak tanya ek. ok, fine. HAHA :P