Friday, December 31, 2010

Mari buka buku yang baru.

Assalamualaikum n Hi!

Eheheh. Eheh. Hehe. Wait! Kejadah apa start je entry sengih-sengih macam kerang busuk?

Tak, sebenarnya aku teruja tengok kebanyakkan blogger sibuk cerita tentang kejayaan Malaysia. Dan yang paling panas sekali bila mereka memuji goal keeper(GK) Malaysia. Kacak ke GK tu? Entahlah. Hebat ke GK tu? Well, aku tak layan bola la. Hehe. Tapi, untuk makluman para gadis yang dah cair dekat GK tu, maaflah, dia sudah berpunya. Ternganga je la ye?

[jahat macam Candace tak aku?]

Okey, orang semua sibuk cerita pasal bola la, GK la, GF GK la, apa semua la kan? Aku taknak dah la cerita pasal tu. Dah basi kot. Eheh.

Kelmarin waktu dalam kelas, aku suruh budak-budak tu buat latihan. Macam biasa, mereka akan tulis tarikh sebelum buat latihan. Tiba-tiba seorang murid aku cakap, “Eh, tinggal lagi dua hari je lagi.” Oh well, biasalah budak-budak kan? Memang suka cakap ulang-ulang. Maksud dia ialah tinggal dua hari je lagi nak menjelang tahun baru. Aku angguk je dengar dia cakap macam tu dan buat muka macam ha-tahu-pun-habis-tu-taknak-ubah-perangai-ke? Pastu dia sengih-sengih. Macam faham je mimik muka aku tu. Heh.

So apa yang korang nak buat hari ni? Malam tahun baru? Hari tahun baru? Minggu tahun baru? Macam mana dengan azam tahun ni? Dah termakbul? Eh, banyak betul soalan kau eh? Sekeh kang!

Hari ni, tak tahu lagi aku akan buat apa tapi yang pastinya Sabtu dan Ahad aku ada kelas. Jadual dah kembali seperti biasa. Kelas akan diadakan pada hari minggu. Arghh hari minggu kesayanganku. Haha. Apa punya cikgu la aku ni(tampar muka sendiri). Oh aduh, terkena jerawat! Ciskek.

[new hope]

Lately ni aku macam dah hilang semangat nak mengajar. Aku rasa aku adalah seorang cikgu yang tak berwibawa. Aku tak boleh nak buat students aku ingat apa yang mereka belajar. Mereka sekadar faham dan kemudian lupa. Pftt memang penat. Hilang keyakinan diri aku nak jadi cikgu. Mungkin aku tak layak jadi cikgu. Jadi memikirkan hal ini aku buat keputusan untuk further study dalam bidang yang berbeza dari pendidikan. Ermm agak sedih tapi aku nak cuba sesuatu yang baru.

Semalam sebelum habis kelas, berlaku perbualan seperti di bawah.

aku.hanif.nabila.ramai-ramai

Teacher kenapa teacher ada jerawat?
Eee kau ni, selamba je tanya macam tu.
Sebab teacher gatal.
Eh?
*********

Ada orang cakap dengan aku, kalau jerawat tumbuh kat dahi kamu, maknanya kamu gatal. Betul ke?

Takpe, kalau gatal boleh garu. Kehkeh! Okey, ni je untuk entry merapu kali ni. Bye!

Eh nanti kejap, pasal aku jawab “sebab teacher gatal” tu, main-main je sebenarnya. Takdenya aku nak jawab macam tu kat students. Agak-agaklahkan? Lagipun aku budak baik dan bersih so, takdenya nak gatal-gatal ni. Hehe. Selamat tahun baru :)


Footnote: Malam tadi tidur lewat, leka meg'upgrade' blog. Aishh(shiteru)~ Dah lama tak bangun lewat. Huks!

4 comments:

jannerozman said...

abih jerawat aku yg kt dahi ni gtl la yeeee? hehe
haih... :D

happy new year syg! :D

kisz said...

mungkin! haha. xpe nt kte garu same2 ye.

happy new year to u n ur family too dear! ;D

Siti `Aisyah Mahmood said...

KFCM hebat ! haha

Qis said...

ye, mmg tak dinafikan. hebat macam kamu! :D